Subject: FW: Harjumaa Kuusalu vald Salmistu küla Rannametsa kinnistu elektriliitumine, LR9906
From: Laur Kõiv <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Wed, 27 Dec 2023 19:02:47 +0200

Tere

Palun registreerida minule täitmiseks.

Delta viit 7.1-2/23/21858-4

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Kooskõlastuste üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn / Transpordiamet
<https://www.transpordiamet.ee/>

From: Dmitry Kondaev <[email-masked]>
Sent: Wednesday, December 27, 2023 5:18 PM
To: Laur Kõiv <[email-masked]>
Subject: RE: Harjumaa Kuusalu vald Salmistu küla Rannametsa kinnistu
elektriliitumine, LR9906

Tere,

Parandused tehtud. Saadan uus digikaustik.

Palun tegelema menetlusega kiiremini. Projekt on juba rohkem kui 2 kuud
transpordiameti taga. Minu projekti tähtaeg elektrilevis on veebruari lõpp
ning isegi selleks ajaks ehitajad ei jõua ehitada ning ma pean juba praegu
arvestada trahviga mida meie firma saab selle projekti eest.

Lugupidamisega,

Dmitry Kondaev

Projekteerija

AS KH Energia-Konsult

M:  530 23686

khenergia.ee

From: Laur Kõiv <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, December 27, 2023 3:34 PM
To: Dmitry Kondaev <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Harjumaa Kuusalu vald Salmistu küla Rannametsa kinnistu
elektriliitumine, LR9906

HOIATUS: See e-kiri pärineb väljastpoolt ettevõtet. Ära ava linke ega
manuseid, kui ei ole kindel, et saatja ja e-posti sisu on ohutu.

Teie 27.11.2023

Meie 27.12.2023 nr 7.1-2/23/21858-4

Dmitry Kondaev

Aktsiaselts KH Energia – Konsult

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

27.11.2023 esitasite taotluse kooskõlastada elektrirajatiste projekt
Aktsiaselts KH Energia – Konsult töö nr LR9906 „Rannametsa, Salmistu küla,
Kuusalu vald, Harju maakond liitumine madalpingel“ (edaspidi Projekt).

Tehnovõrk on projekteeritud riigitee nr 11267 Kuusalu - Valkla km 4,63 –
4,74 teemaale ja kaitsevööndisse.

Tutvunud esitatud materjalidega (seletuskiri, joonised), märgime, et
projekteerimisel ei ole arvestatud Transpordiameti tüüpnõudeid: „Nõuded
tehnovõrkude teemaale paigaldamise kavandamisel“ (edaspidi Nõuded) ning me
ei pea võimalikuks esitatud Projekti kooskõlastada. Projekti materjalide
korrigeerimisel tagada vastavus Nõuetele, muuhulgas viitame
alljärgnevatele mittevastavustele:

1.	Teega rööpse tehnovõrgu paigaldamine tee muldesse ei ole lubatav.
Tehnovõrgu paiknemise asukoha ja sügavuse osas järgida Projekti
korrigeerimisel Nõuete tabelis 1 toodud väärtusi.

Palume korrigeerida tehnovõrgu paiknemist ning võimalusel nihutada
tehnovõrgu kulgemine väljapoole riigitee nr 11267 Kuusalu – Valkla
maaüksust.

2.	Projekti asendiplaanil peavad olema ära näidatud tehnovõrgu
kaugused iseloomulikes kohtades teekatte servast ja/või tee teljest ning
teemaa piirist, avatud kaeve korral ehituskaeviku piirjooned.

Asendiplaani jooniste vormistamisel lähtuda Majandus- ja taristuministri
17.07.2015 määruse nr 97 „Nõuded ehitusprojektile“ § 10 sätestatut – ehk
tööprojekti joonis peab võimaldama mugavat kasutamist ehitusplatsil ning
märkused ja nõuded esitada selliselt, et mitme projektdokumendi üheaegne
jälgimine ei oleks vajalik. Asendiplaani joonistel tuua vähemalt riigitee
kaitsevööndi ulatuses välja tehnovõrgu paigaldustehnoloogia (lahtine või
kinnine meetod), sügavus ning kaitsetoru nõuded iga trassi lõigu kohta.

3.	Asendiplaanil kajastada avatud kaevikud (sh puurimiskaevikute)
paiknemine ja kaugused teekatte servast ja tee nõlva alumisest joonest.
Avatud kaevikud (sh puurimiskaevikud) ei tohi olla tee nõlva alumisele
joonele lähemal kui 1,0 m või nõlva puudumisel teekatte servale lähemal
kui 3,0 m, eriti kitsastes oludes lähemal kui 2,0 m. Avatud kaeviku serva
vähim kaugus kraavi välisnõlvast on 1,0m. Eeltoodud nõude täitmisel tuleb
arvestada tehnovõrgu rajamissügavust ja mulde varisemisnurka (kaeviku
sügavus, varisemisnurk 1:1).
4.	Asendiplaanil on kajastatud, et teemaale on projekteeritud
kaitsetoru 450N (kollane). Palume korrigeerida.

5.	Sügavus vastavalt Transpordiameti nõuetele 1,2 m vähim sügavus
teemaal, mulde nõlvast kuni 1 m kaugusel.
6.	Katastriüksusepiir palume kajastada üheselt mõistetavalt nii
tingmärkides kui asendiplaanil, et eristuks ka teistest tingmärkidest nt
maakaabel.

7.	Palume kajastada tingmärkides drenaaž ja vastavad rohelised täpid.

8.	Isikliku kasutusõiguse ala plaani korrigeerida ja tagada vastavus
Nõuete lisale 6 (näidis manuses). Palume korrigeerida IKÕ plaani. IKÕ
plaanil puudub POS 1 tähis. Katastriüksuse piirid kajastada üheselt nii
IKÕ asendiplaanil kui ka tingmärkides (erinev värvus). Riigitee maaüksuse
katastriüksuse nimetuse ning numbri paigutust korrigeerida selliselt et ei
oleks kattuvusi. IKÕ plaani jooniselt palume eemaldada asjasse mittepuutuv
info (sh asjasse mittepuutuvad kontuurid, kaitsetoru andmed, kõrgusandmed,
kaeviku kontuur). Taustainfo palume kajastada hallina. IKÕ plaan peab
olema selgelt ja üheselt loetav. Tabelis IKÕ ala pindala kajastad
ruutmeetri täpsusega.

Tingmärkides kajastada „IKÕ seadmise ala“.

Palume Projekti materjalid viia vastavusse Nõuetega ning esitada uuesti
kooskõlastamiseks aadressil [email-masked]
<mailto:[email-masked]> .

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Kooskõlastuste üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet